Vylepšení předmětů
Některé zbraně a některá brnění mohou být posílena svitky
Scroll: Enchant Weapon a Scroll: Enchant Armor. Pro každý
grade výbavy jsou určené jiné svitky přičemž platí, že no
grade zbraně nemohou být očarovány.
Téměř všechny zbraně a brnění mohou být bezpečně očarovány
do +3, nad tuto hranici je úspěch založen na předdefinované
pravděpodobnosti. Jednodílné brnění lze bezpečně očasrovat
až do +4. Když očarování selže, je předmět zničen a přeměněn
na krystaly. Počet krystalů závisí na hodnotě předmětu.
Zbraně očarované na +4 lehce stříbrně svítí a s postupujícím
stupněm očarování se svit mění na modrou až červenou na
vyšších úrovních.
Blessed Scrolls of Enchant Weapon/Armor je podobný jako
obyčejný svitek. Pokud ale při jeho použití očarování selže,
předmět se nerozpadne, ale pouze přijde o všechna očarování
(tzn. bude +0).
Vylepšení skillů
Abyste mohli vylepšovat skilly, musíte mít dokončený
třetí přestupový quest. NPC, u které jste tento quest
obdrželi, vám také podá podrobnější informace o vylepšení
skillů.
Očarování skillů se liší od obvyklého zvyšování úrovně
skillu. Očarované skilly mohou být vylepšovány neomezeně, a
dokonce je možné vybrat si účinky očarování. Ty ale musí být
vybrány při prvním očarování a později už je změnit nejde.
Očarování skillu stojí zkušenosti a SP. První očarování
vyžaduje Secret Book of Giants, a pokud uspěje, budou další
očarování spotřebovávat jen zkušenosti a SP.
Může se stát i to, že očarování neuspěje. V takovém případě
se skill vrátí do výchozího stavu.
Barvy a symboly
Některé předměty v Lineage II mohou změnit základní vlastnosti (STR, DEX, CON, INT, WIT, MEN) vaší postavy.
STR
Zvyšuje fyzické zranění.
DEX
Zvyšuje rychlost útoku, fyzickou rychlost, přesnost, uhýbání, pravděpodobnost kritického zásahu, úspěšnost dýkařských schopností (např. Deadly Blow), úspěšnost obrany štítem a rychlost.
CON
Zvyšuje maximální HP, regeneraci HP, limit zatížení, výdrž pod vodou, odolnost vůči šoku a krvácení.
INT
Zvyšuje poškození magickými útoky a úspěšnost prokletí.
WIT
Zvyšuje šanci na magický kritický zásah, rychlost sesílání, odolnost na zadržení (Hold), odolnost na prokletí např. degenerace HP, snížení regenerace, prodloužený čas na opětovné použití schopností, snížený účinek léčení).
MEN
Zvyšuje obranu proti magii, maximální MP, regeneraci MP, odolnost vůči jedům a prokletím. Snižuje pravděpodobnost přerušení kouzel.
Pokud chcete změnit tyto vlastnosti, může vám Symbol Maker vytvořit symbol.
Barviva
Barviva jsou předměty, které slouží jako suroviny pro vytváření symbolů (nebo také tetování). Barviva mají + a - hodnoty základních vlastností. Existují obyčejná a kvalitní barviva. Obyčejná barviva lze použít jako suroviny pro vytváření symbolů po prvním přestupovém questu, ale ne po dokončení druhého. Kvalitní barviva (Greater Dyes) mohou používat jen hráči, kteří dokončili svůj druhý přestup.
Vyrývání symbolů
Postavy na 20 úrovni a vyšší mají v inventáři místa, na
která mohou s použitím barviv vyrýt symboly. Postavy, které
ještě nedokončily svůj první přestup, nemohou symboly
používat. Po dokončení prvního přestupu mohou vyrýt dva
symboly. Po druhém přestupu mohou vyrýt ještě další symbol,
celkem tedy tři. Zároveň však symboly, které byly vyryty
před druhým přestupem, ztratí svůj účinek poté, co postava
dokončí druhý přestup.
Pokud má hráč dostatek barviv a chce vyrýt symbol, musí si
promluvit s postavou Symbol Maker. Symbol Maker si naúčtuje
fixní poplatek a při vyrývání symbolu spotřebuje příšlušná
barviva.
Daná vlastnost nemůže být symboly zvýšena více než +5. Pokud
tedy například dva symboly zvyšují STR o +3 a +4, celkové
zvýšení STR nemůže přesáhnout +5. Na oslabování vlastností
žádné omezení není, ale nelze vlastnost snížit až na nulu.
Která povolání mohou používat jaké symboly ukazuje následující přehled:
STR, CON, a DEX
Všechna povolání
INT a MEN
Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner
INT a WIT
Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Warrior, Human Knight, Paladin, Rogue, Gladiator, Warlord, Dark Avenger, Treasure Hunter, Hawkeye, Elven Knight, Temple Knight, Swordsinger, Plainswalker, Silver Ranger, Palus Knight, Assassin, Shillien Knight, Bladedancer, Abyss Walker, Phantom Ranger, Orc Raider, Orc Monk, Destroyer, Tyrant, Scavenger, Artisan, Bounty Hunter, Warsmith
MEN a WIT
Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Cleric, Bishop, Prophet, Elven Oracle, Elven Elder, Shillien Oracle, Shillien Elder, Orc Shaman, Overlord, Warcryer
Odstranění symbolů
Pokud chce hráč odstranit symbol, musí si promluvit se Symbol Makerem. Odstranění je za poplatek a po jeho uskutečnění je polovina použitých barviv vrácena zpět do inventáře.
Vylepšení zbraní
Vylepšení, známá také jako zvláštní schopnosti (Special
Abilities - SA), mohou být použita na většina C grade zbraní
a vyšších. Na vylepšení jsou zapotřebí Soul Crystaly. Quest
na jejich získání zadává Grand Magister Jurek v Giran Castle
Town.
Úroveň a druh Soul Crystalu, přidané schopnosti a množství
potřebných předmětů záleží na zbrani.
Vylepšujeme zbraň
Pokud chcete vylepšit zbraň, sežeňte všechny suroviny
(včetně Soul Crystalu příslušné úrovně) a promluvte si s
kovářem. Kovářův poplatek se může lišit v závislosti na Soul
Crystalu, kvalitě zbraně a hradní dani.
Zvláštní schopnosti pro A grade zbraně poskytuje Blacksmith
of Mammon.
Pokud chcete zbraň vylepšit, nesmíte ji držet v rukou.
Jakákoli očarování na zbrani zůstanou i po jejím vylepšení;
zbraně se zvláštními schopnostmi mohou být očarovány.
Odstranění vylepšení
Vylepšení může odstranit Blacksmith of Mammon a Black Marketeer of Mammon.
Seznam zvláštních schopností
Acumen - Rychlost sesílání kouzel se zvýší o několik
procent.
Anger - Zvýší fyzický útok, zatímco sníží maximální HP o
několik procent.
Back Blow - Zvýší pravděpodobnost kritického útoku při útoku
zezadu.
Bodily Blessing - Šance seslat Bless the Body na cíl, pokud
je použita světlá magie.
Cheap Shot - Při normálním útoku je spotřeba MP nižší.
Conversion - Zvýší maximální MP a sníží maximální HP.
Crt. Anger - Sníží hráčovy HP, působí poškození během
kritického útoku.
Crt. Bleed - Procentuální šance, že cíl začne během
kritického útoku krvácet.
Crt. Damage - V průběhu kritického útoku způsobí větší
zranění.
Crt. Drain - Hráč během kritického útoku vstřebá HP cíle.
Crt. Poison - Procentuální šance, že bude cíl během
kritického útoku otráven.
Crt. Stun - Procentuální šance na omráčení během kritického
útoku.
Empower - Zvýší sílu magie.
Evasion - Zvýší evasion.
Focus - Zvýší pravděpodobnost kritického zásahu.
Guidance - Zvýší accurancy.
Haste - Zvýší rychlost útoku.
Health - Zvýší maximální HP o několik procent.
Light - Sníží váhu zbraně.
Long Blow - Zvýší dosah zbraně.
Magic Chaos - Šance na seslání magie chaosu na cíl při
použití temné magie.
Magic Damage - Při zranění cíle magií přidá další zranění.
Magic Focus - Šance na seslání Focus na cíl při použití
světlé magie.
Magic Hold - Šance na seslání Dryad Root na cíl při použití
temné magie.
Magic Paralyze - Při použití zraňující magie na cíl jej může
s určitou pravděpodobností paralyzovat.
Magic Poison - Šance na seslání Jedu na cíl při použití
temné magie.
Magic Power - Při útoku magií se zvýší spotřebované množství
MP, stejně jako síla magie.
Magic Regeneration - Přu použití světlé magie regeneruje HP
cíle.
Magic Silence - Šance na seslání Silence na cíl při použití
zraňující magie.
Magic Weakness - Šance na seslání Weakness na cíl při
použití temné magie.
Mana Up - Zvýší maximální MP o několik procent.
Mental Shield - Šance na seslání Mental Shield na cíl při
použití světlé magie.
Miser - Snižuje množství spotřebovaných soulshotů.
Quick Recovery - Zkracuje dobu do dalšího použití.
Rsk. Evasion - Zvyšuje Evasion při snížení HP.
Rsk. Focus - Zvyšuje pravděpodobnost kritického útoku při
snížení HP.
Rsk. Haste - Zvyšuje rychlost útoku při snížení HP.
Wide Blow - Rozšíří záběr útoku.