Zpočátku hrady obývají NPC klany.
Když některý z klanů tyto NPC porazí a hrad obsadí, stane se
hrad jeho vlastnictvím. Pokud se klan hradu vzdá, navrací se
hrad do původního stavu.
Pouze hradní pán může určit čas obléhání. To udělá
prostřednictvím NPC chamberlain. Jakmile je čas jednou
nastaven, nelze ho už změnit.
Každý hradní pán musí určit čas dalšího obléhání během 24
hodin po zabrání hradu. Pokud tak neučiní, hra čas nastaví
automaticky na dobu dva týdny po dobytí hradu. V takovém
případě se jedná o stejný den v týdnu, přičemž všechna
obléhání se odehrávají o víkendu reálného času.
Hrad nemůže být až do dalšího obléhání žádným způsobem
poškozen. Další obléhání proběhne v sobotu nebo v neděli dva
týdny poté, co byl hrad dobyt. Klan, který hrad dobyl, si ho
tak může užít až 15 dalších dní.
Obecné informace o obléhání
Obléhání se může odehrávat v hradech
Gludio, Dion, Giran, Oren, Innadril, Goddard a Aden.
Devastated Castle je jedinečný clan hall, který lze získat v
bitvě s NPC.
Obléhání se mohou oficiálně zúčastnit pouze klany s levelem
4 a výše. Klany s nižším levelem nebo hráči bez klanu se
mohou také zúčastnit, ale nemohou hrad vlastnit.
Dokud hrad některý z klanů nezabere, vlastní ho NPC.
Pokud je klan, který vlastní hrad, rozpuštěn, vrací do hrad
ke svého původního stavu.
Registrace na obléhání - útočníci
Vyzývající clan leader musí mít naučený skill Seal of Ruler, pokud chce ovládnout hrad. Dále musí navštívit registrační NPC poblíž hradu, aby se mohl přihlásit do obléhání.
Registrace na obléhání - obránci
Každý klan, který chce pomoci s obranou
hradu, se musí registrovat jako obránce.
Každý takový klan musí mít alespoň level 4. Pokud se chcete
přihlásit jako obránce, promluvte si s NPC poblíž hradu
(hradní pán s tím musí souhlasit). Hradní pán může 24 hodin
před obléháním schálit a upravit seznam obránců.
Klan, který vlastní hrad, se nemusí registrovat - je
automaticky zapsaán na seznam obránců a nemůže z něho být
odebrán.
Začátek obléhání
Obléhání začne v předem stanovený čas. Když se tak stane:
-
Hrad a jeho okolí je označen za bojiště.
-
Některé NPC v okolí hradu a v jeho vnitřku dočasně přestávají plnit své funkce.
-
Když některý z útočníků zemře, objeví se v druhém nejbližším městě.
-
Když obléhání začne, všechny postavy uvnitř hradu, které nejsou zaregistrovány na seznamu obránců, jsou teleportovány do druhé nejbližší vesnice.
-
Všechny hradní brány se automaticky zavřou.
Boj
Útočníci a obránci jsou nepřátelé.
Spojenci jednotlivých klanů jsou přátelské síly.
Klany na straně útočníků, které nejsou v alianci, spolu
nemají žádný vztah. Postavy, které nejsou zaregistrovány
jako útočníci nebo obránci, také k ostatním nemají žádný
vztah.
V průběhu obléhání nemusíte držet klávesu Ctrl, abyste mohli
zaútočit na postavu. Stejně tak vám nepřibydou PK body,
pokud někoho na bojišti zabijete.
Tento status zůstane u bojujících ještě chvíli poté, co
opustí bojiště. Během této doby opět nejsou žádné postihy za
PK.
Když postava na bojišti zemře, odečtou se mu zkušenosti, ale
nemohou z něj vypadnout předměty. V průběhu obléhání je
ztráta zkušeností při smrti omezena na 1/4.
Klany, které hrad brání, mohou po smrti začínat buď uvnitř
hradu, nebo v druhé nejbližší vesnici. To platí nejen pro
klan, který hrad vlastní, ale i pro všechny ostatní na
straně obránců.
Hradní brány
Na hradní brány je možné v průběhu
obléhání útočit (jindy ne).
V průběhu obléhání nejde brány posilovat. To je možné pouze
před ním prostřednictvím Chamberlaina.
Brány, které byly zničeny, už není možné v průběhu obléhání
opravovat.
Brány se znovu otevřou, když se změní majitel hradu. Jejich
HP však až do konce obléhání budou výrazně nižší. Po
skončení obléhání se brány vrátí do výchozího stavu.
Obléhací velitelství
Vůdce klanu na levelu 4 získá skill Build
Headquarters (Postav velitelství). S jeho pomocí může
postavit poblíž hradu základnu. V ní se mohou oživit padlí
útočníci (místo druhého nejbližšího města) a HP a MP se v ní
regenerují rychleji než obvykle.
Tento skill mohou používat pouze clan leadeři na straně
útočníků a při seslání spotřebuje 300 C gemstonů. Lze ho
použít pouze v určené oblasti bojiště a nejvýše jednou za
obléhání.
Velitelství po skončení obléhání zmizí.
Vlajka velitelství má určitý počet HP a je možné na ni
zaútočit. Pokud je zničena, musejí členové klanu začínat z
druhého nejbližšího města.
Ukončení obléhání
Obléhání trvá dvě hodiny. Pokud útočící
clan leader dokáže vyrýt svoje jméno na posvátný artefakt
pomocí skillu Seal of Ruler, změní se majitel hradu. Použití
tohoto skillu ale nějakou dobu trvá a clan leader v jeho
průběhu nesmí být přerušen. Operovat s artefaktem mohou
pouze clan leadeři a to jenom ti na straně útočníků.
Změna majitele artefaktu před koncem obléhání se nazývá mid-victory.
Pokud k němu dojde, útočníci si vymění strany s obránci.
Všechny vlastnosti, které předtím obránci využívali, se
vymění, včetně místa pro oživení.
Velitelství klanu, který právě zabral hrad, zmizí. Když
nastane mid-victory, jsou všichni hráči s výjimkou spojenců
nových obránců posláni na oživovací místa.
Pokud klan, který předtím vlastnil hrad, nikdy dříve
nepostavil velitelství, mohou na bojišti vztyčit jeho
vlajku.
Funkce hradů
V každém teritoriu je jeden hrad. Když jej
klan obsadí, získá nad tímto teritoriem politickou a
ekonomickou kontrolu pomocí daňového systému.
Jakmile je hrad obsazen, může klan stejně jako u clan hallu
používat warehouse a gatekeepery k přesouvání mezi vnitřkem
hradu a jeho okolím. Existují celkem tři druhy gatekeeperů.
Ve standardním nastavení vykonává hradní pán všechny funkce
sám, avšak může se rozhodnout, že některá práva udělí členům
svého klanu.
Hradní pán může upravovat daně v obchodech v daném teritoriu
a vybírat je u Grand Chamberlaina. A protože hrad Aden je
centrem celého království, nevybírá daně pouze v teritoriu
Aden, ale i část daní vybraných v ostatních teritoriích.
Pán každého hradu může také spravovat panství (manor),
prodávat na svém území semena a následně vyrábět předměty.
Hradní pán také může létat na Wyvernovi
Uspořádání hradů Gludio, Dion, Giran a Innadril
Místo oživování obránců je v obytných
prostorách vnitřnho hradu.
Svatý artefakt je umístěn v komnatě za trůním sálem.
Do hradu není žádný vstup z vnější. Vede z něj ovšem cesta
ven, což se dá využít při bránění.
Uspořádání hradu Goddard
Charakteristickým znakem Goddardu je to,
že používá dva artefakty. Ten, kdo chce tento hrad získat,
musí vyrýt své jméno na oba dva.
Narozdíl od ostatních hradů je Goddard vybaven zadními
dveřmi, na které nejde útočit. Ty se na začátku obléhání
zavřou a po jeho skončení se automaticky otevřou.
Uspořádání hradu Aden
Vnější hrad se skládá ze dvou hradních
zdí. Do vnitřního hradu je možné se dostat pouze přes tyto
dvě zdi.
V přední části první zdi je vchod. Jedno místo na vnější zdi
je také možné pobořit obléhacím golemem. V první zdi je také
cesta, která vede ven z hradu.
V druhé zdi je také vchod a také místo, které je možné
pobořit obléhacím golemem.
Na některých místech mezi první a druhou zdí mohou být
umístěny pasti.
Flame Control Tower
Flame Control Tower (Ohnivá věž) je stavba, která aktivuje nejrůznější obranné mechanismy hradu. K tomu je potřeba určitý obnos adena. Tyto mechanismy zahrnují zóny, které neustále ubírají HP, nebo snižují rychlost pohybu. Síla každé z těchto funkcí se dělí do čtyř stupňů v závislosti na množství investovaných adena. Pokud útočníci Flame Control Tower zničí, přestanou tyto mechanismy fungovat.